BARBORA POLÁKOVÁ ve společnosti The Beatles, Metallicy, Calvina Harrise či Franz Ferdinand
Populární herečka a zpěvačka Barbora Poláková je svými originálními nápady, kreativitou i citem pro detail dobře známá. Aktuálně to potvrzuje i mezinárodní ohlas, jenž vzbudil její unikátní loňský videoklip k úvodní skladbě nového alba ZE.MĚ 2-8-5. Video, které Barbora živě přenášela na svém Instagramu a vzniklo na jeden záběr prostřednictvím smartphonu Nokia, zaujalo Music Ally, tedy mezinárodní platformu se sídlem v Londýně zaměřenou na odborníky z oblasti showbusinessu natolik, že její redaktoři klip i kampaň s ním spojenou vybrali mezi 50 nejlepších marketingových kampaní roku. Celý projekt navíc ocenili coby Best Use of Live Streaming!
"Věděla jsem, že jsme první v Čechách, koho napadl takový projekt, ale nějak jsem pořád nevěřila, že by to mohlo být poprvé na světě. I když jsem si z toho dělala legraci a dala tam hashtag #prvnizivyklipvhistoriivesmiru, stejně jsem pořád čekala, že se někdo ozve. A když něco děláte poprvé na světě, tak se logicky nemáte koho zeptat na různé detaily, které bych teď už udělala jinak," komentuje to Poláková, která se ocitla v opravdu hvězdné společnosti jmen jako Calvin Harris, Franz Ferdinand, Metallica, Red Hot Chili Peppers nebo The Beatles. Ocenění je navíc podtrženo faktem, že je ve výběru jediným zástupcem ze zemí střední a východní Evropy.
Music Ally ve speciálním vydání svého elektronického magazínu Sandbox (ke stažení zde), který pravidelně odebírají hudební promotéři, agentury, firmy, kreativci či insideři i další lidé z hudební branže z celého světa a dá se bez nadsázky označit za bibli dění v showbusinessu, ocenil kromě samotného videoklipu také jeho náročné technické provedení a přínos celé kampaně i její provázanost s řadou známých českých influencerů a youtuberů (např. Shopaholic Nicol, Pedro, MenT, Fatty Pillow, Tary...aj.).
Ti společně se zpěvaččinými přáteli (Pavel Liška, Jan Revai, Jiří Zeman, Petra Nesvačilová, Hana Vágnerová, Marie Štípková či Markéta Frösslová) na tvorbě videa aktivně participovali přímo během jeho natáčení a fragmenty z něj živě přenášeli prostřednictvím svých kanálů. "Dosah shlédnutí v podstatě nejde změřit, protože jsme to vypustili jako viral na více místech. Ne jen na YouTube, jak je zvykem. Byl to smysl toho, o čem píseň byla. Stihli jsme zaznamenat to, že 2-8-5 vidělo za 48 hodin 500tisic lidí, dál už se to nedalo dopočítat," říká k dosahu klipu trojnásobná laureátka cen Anděl.
Barbora Poláková, která se na scénaři a režii podílela s Jakubem Machalou, celý klip (na jeho Youtube verzi se můžete podívat zde) také sama natáčela na svůj telefon Nokia a jak sama přiznává, nebylo to nic jednoduchého: „Nejvíc jsem se soustředila na záběry a na přesný timing, který jsem měla na každého vymezený. Kdybych se u někoho zdržela, nedostalo by se na dalšího. Celé by se mi to rytmicky posunulo a nevyšla by mi na refrén třeba jízda na motorce nebo vstup na diskotéku v místě, na kterém vyjít měl. Což bylo pro celou věc dost podstatné. Jsem každopádně šťastná za to, jak to celé dopadlo, za lidi, kteří do toho se mnou šli, byla to krása."
Aktuální úspěch za hranicemi ČR je bezesporu dalším z mezníků v zatím stále relativně krátké, ale o to více nabité kariéře Barbory Polákové coby zpěvačky. Toho dalšího se dočkáme nejpozději na podzim tohoto roku, kdy v rámci plánovaného podzimního turné (kompletní soupis termínů najdete níže) absolvuje 26. října poprvé ve své kariéře samostatný koncert v pražském Foru Karlín.
Vloženo: 15.01.2019,
martin