Temný soul v češtině. Natálie Tichánková debutuje skladbou Zrozena z popela.
27.07.2025:
Pod vedením respektovaného českého producenta Borise Carloffa natáčí zpěvačka Natálie Tichánková se svou kapelou 4GOOD debutové album Světlo a stíny. Koncepční nahrávka, která vyjde na sklonku roku, je rozdělena na dvě části – temnější a světlejší. První ochutnávkou je skladba Zrozena z popela, která právě vychází společně s videoklipem. Nová zpěvačka na české scéně ji Natálie nahrála s kapelou živě ve studiu Soundevice – bez efektů a bez oprav. Jen syrový vokál, soulový základ a text o chvílích, kdy je potřeba začít znovu.
„Dřív jsem žila hlavně pro druhé, ale pak jsem našla moment, kdy jsem se poprvé nadechla pro sebe. A o tom je ten text,“ říká Tichánková, která první song z alba postavila na soulu – stylu, který má v sobě zakódovaný. „Vyrůstala jsem na Arethě Franklin nebo Whitney Houston, přesto nejde o stylovou poctu tomuto žánru, ale spíš o můj osobní jazyk,“ vysvětluje.
Producent Boris Carloff kolem hudebníků postavil pouze několik mikrofonů a snažil se věrohodně zachytit kapelový zvuk. „Bylo hezké vypíchnout muzikalitu kapely a nesporné pěvecké kvality Natálie. Můj hlavní přínos spočíval spíš v tom, že jsem hudebníkům pomohl k dospělejšímu výrazu a stylu a myslím, že se to povedlo,“ shrnuje spolupráci producent Carloff.
Zpěv natáčel ve svém studiu Soundevice celý „naostro“, bez oprav. Stejně působí i videoklip – surový a kontrastní, za kterým rovněž stojí on sám. „Když jsem dělal tenhle klip, vzpomínal jsem s nostalgií, jak jsem jako teenager netrpělivě čekal na každý nový díl Twin Peaks v televizi, chodil do art kina na Vertigo nebo Modrý samet, fascinovaně koukal na vrcholnou filmařinu v Hitchcockově Psychu. Tuhle nostalgickou a přitom intenzivní náladu jsem se do klipu snažil dostat jako malou osobní poctu mým oblíbeným režisérům,“ dodává Carloff.
„Dřív jsem žila hlavně pro druhé, ale pak jsem našla moment, kdy jsem se poprvé nadechla pro sebe. A o tom je ten text,“ říká Tichánková, která první song z alba postavila na soulu – stylu, který má v sobě zakódovaný. „Vyrůstala jsem na Arethě Franklin nebo Whitney Houston, přesto nejde o stylovou poctu tomuto žánru, ale spíš o můj osobní jazyk,“ vysvětluje.
Producent Boris Carloff kolem hudebníků postavil pouze několik mikrofonů a snažil se věrohodně zachytit kapelový zvuk. „Bylo hezké vypíchnout muzikalitu kapely a nesporné pěvecké kvality Natálie. Můj hlavní přínos spočíval spíš v tom, že jsem hudebníkům pomohl k dospělejšímu výrazu a stylu a myslím, že se to povedlo,“ shrnuje spolupráci producent Carloff.
Zpěv natáčel ve svém studiu Soundevice celý „naostro“, bez oprav. Stejně působí i videoklip – surový a kontrastní, za kterým rovněž stojí on sám. „Když jsem dělal tenhle klip, vzpomínal jsem s nostalgií, jak jsem jako teenager netrpělivě čekal na každý nový díl Twin Peaks v televizi, chodil do art kina na Vertigo nebo Modrý samet, fascinovaně koukal na vrcholnou filmařinu v Hitchcockově Psychu. Tuhle nostalgickou a přitom intenzivní náladu jsem se do klipu snažil dostat jako malou osobní poctu mým oblíbeným režisérům,“ dodává Carloff.