Dva přední čeští hudebníci a držitelé prestižní hudební ceny Anděl, pianistka, zpěvačka a skladatelka Beata Hlavenková a producent Hrtl (Leoš Hort), spojili síly a oznamují vydání společného alba s názvem Tralalaureát

Tralalaureát je výsledkem fascinujícího hudebního rozhovoru mezi Beaty akustickým klavírem, klávesami, hlasem a Leošovými modulárními syntezátory. Jak sami autoři říkají, projekt je o spojování světů, propojování přístupů a lidí z naprosto odlišných stran hudebního spektra. Jejich tvůrčí dialog začal již dříve, během spolupráce na úspěšném audiovizuálním představení Vektroskop, které sklidilo ovace na akcích jako Signal Festival či v Katedrále sv. Barbory v Kutné Hoře.
Na nahrávce se kromě ústřední dvojice podílela řada zajímavých hostů. Trumpetista Oskar Török obohatil zvuk nahrávky svými melodickými linkami a Daniel Vlček, umělec, hudebník a experimentátor, se postaral nejen o zvukovou, ale i vizuální stránku alba, když vytvořil jeho artwork. Vlčkův přínos se promítl i do skladby Chromoskop, pro kterou vznikne limitovaná edice risografických tisků. Píseň je pojmenována podle stejnojmenného unikátního zařízení, které pro duo vytvořill talentovaný vývojář Antonín Gazda. Chromoskop převádí barevné spektrum snímané objektivem mikroskopu přímo na sinusové tóny, což Vlčkovi umožnilo ve skladbě hrát na jedno ze svých uměleckých děl.
Tralalaureát zahrnuje také skladby zaznamenané živě během koncertu, což dodává nahrávce autentickou energii. Mezi studiovými skladbami pak posluchači najdou píseň Území nikoho, autorem textu je Jenda Vávra. Celé dílo získalo jednotné charisma díky masteringu od Pavla Ridoška aka Rida, a tuto koláž vztahů a zvuků doplňuje exkluzivní remix od uznávaného producenta Floexe.
Tralalaureát slibuje být nevšedním hudebním zážitkem, který překračuje žánrové hranice a ukazuje, jak se zdánlivě neslučitelné světy mohou vzájemně obohatit.
BIOGRAFIE:
Spojením nezaměnitelné hudby a rukopisu Beaty Hlavenkové s vyjímečným performerem na modulární syntetizér Leošem Hortem alias HRTL vzniká nová hudba. Nový koncept, fúze dvou světů, od jemných, klavírních ploch s neoklasickým i jazzovým nádechem přes hravé elektronické basy až po písně s temně bublavými beaty. Hudební struktura se přelévá mezi připravenými plochami a improvizovanými příběhy. Se skladbami pracují volně a nikdy nehrají úplně to samé. Klavír, modulár, zpěv – jiný hudební vesmír. Oba držitelé Cen Anděl jsou milovníci přírody a fanoušci hudby, která je citlivá i dynamická.
Beata Hlavenková, pianistka, skladatelka, zpěvačka, aranžérka a producentka, je jednou z nejvýraznějších současných muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Její hlavní devízou je odvaha experimentovat, hledat nekonvenční harmonie a aranžmá. Žánrová svoboda, opírající se o hluboké povědomí o jazzu, moderní klasické hudbě, popu i písničkářství, se ve všech jejích projektech prolíná s jasně rozpoznatelnou soustředěnou a citlivou interpretací.
Na kontě má šest sólových desek. Joy For Joel (2009), klavírní Theodoros (2013), Scintilla (2015), Bethlehem (2017) a alba písní a zhudebněných básní Sně (2019) a Žijutě (2021). Všechny nahrávky získaly nominace na cenu Anděl a dvě z nich byly proměněny. (Theodoros, Sně).
Hlavenková spolupracuje jak s českými, tak světovými hudebníky, skládá hudbu pro film (Dukla 61, Zátopek,...) a divadlo (VerTeDance a další), pro děti (Pišlické příběhy, Ó, ó, ó, vajíčko), aranžuje písně, od malých forem v akustické podobě či zvukovém designu, až po symfonický orchestr.
Na jaře tohoto roku byla nominována na Českého lva 2022 v kategorii Nejlepší hudba za sérii Král Šumavy: Fantom temného kraje.
Leoš Hort aka Hrtl je proslulý svými ikonickými modular livesety umístěnými uprostřed hlediště. Jeho energická vystoupení s hudbou oscilující mezi acid technem, breakbeatem a ambientem roztančilo podia od Rigy až po Ankaru. Se svým částečně DIY syntezátorem Hrtl nikdy nehraje to samé. Držitel ceny Anděl má za sebou množství kriticky oceňovaných nahrávek a z husta vystupuje v Česku i v zahraničí.
Vloženo: 18.09.2025,
martin