Katarzia vydává dlouho očekávané čtvrté řadové album
Celibát. Název desky odkazuje na období, v němž autorka jako žena i umělkyně dozrála. Důležitou roli v procesu její transformace přitom sehrálo také devítiměsíční období sexuální abstinence. Ke světovému soundu nahrávky zásadní měrou přispěl producent Jonatan Pastirčák. Deska, na níž v Praze žijící Slovenka poprvé zpívá i česky a anglicky, vychází 17. dubna u vydavatelství Slnko Records.
Během tvorby nového alba se Katarína Kubošiová snažila zbavit závislosti na hledání někoho, kdo potvrdí hodnotu a smysl její existence. „Přestalo mě bavit se donekonečna trápit a být negativní. Můj dlouhodobý smutek vyplýval i z toho, že nedokážu brát vztahy a sex ‚jen tak'. Řekla jsem si, že by mně možná pomohlo období, ve kterém bych neměla sex ani partnera. Nemít sex se mně podařilo devět měsíců. Naučila jsem se být sama a rozdělovat lásku mezi přátele,“ svěřuje se Katarzia, která se v té době začala víc věnovat kamarádství a normálním mezilidským vztahům. „Začala jsem pracovat na tom, jak se k lidem chovám. Rozhodla jsem se, že k nim chci být víc laskavá a překvapilo mě, jak moc se můj vztah k lidem po tomto rozhodnutí proměnil. Současně jsem si začala víc všímat, jak se kdo chová ke mně, co si ještě nechám líbit a co už ne. Naučila jsem se být klidnější, trpělivější, nikoho neuhánět, cítím se téměř smířená sama se sebou,“ dodává.
Album Katarzia nahrávala ve spolupráci s producentem Jonatanem Pastirčákem (Pjoni/Isama Zing), který na skladbách pracoval několik měsíců, Celibát elektronicky posunul do nejvyšších pater současného popu a zasloužil se o světový sound desky. Katarzia vedle něj ale povolala do služby také Aid Kida, který svýma ušima a produkčními detaily přispěl ke skladbám V noci, Posledný tanec, Samota mi nevadí a Hoří i voda, a oslovila rovněž trio producentů, kteří každý po svém uchopili jednu vybranou skladbu: Olivera Torra (Drag Queen), LVCIFERa (Fairies) a losangeleského producenta Alexandra Vincenta (Zostalo mi po tebe prázdno).
„Většinu písniček jsme produkovali společně s Jonatanem, který je pro mě tím, jak přemýšlí nejen o hudbě, ale také o textech, lidech, společnosti, politice, citech i vztazích nejbližším ze všech muzikantů, s nimiž jsem se dosud setkala. Skladby jsem pro něj i ostatní producenty připravila v Abletonu a elektronicky je všem odeslala ke zpracování. Jonatan sám pak producentsky výrazně zasáhnul do skladeb Samota mi nevadí anebo Posledný tanec. Odlišně vznikala skladba Tristan a Izolda, kterou jsme s mojí kapelou zaranžovali už minulou zimu na chalupě v Doubicích,“ upřesňuje Katarzia. Převážnou část desky autorka složila během loňského roku, ve starém hliněno-dřevěném domě Jonatanovy rodiny v Levoči pak po dokončení prvních mixů v únoru letošního roku nahrávali s Jonatanem kompletní zpěvy.
Na albu ve třech skladbách hostovala zpěvačka a skladatelka Ela Tolstová (Posledný tanec, Blues o dešti, Hoří i voda), do jedné z písniček vokálem přispěl i Cyril Dobrý (Hoří i voda) a své party v pražském studiu Faust Records do šesti skladeb z alba nahráli také hudebníci z Katarziiny kapely, Albert Romanutti (klavír, synths), Lukáš Mutňanský (baskytara), Vladko Mikláš (kytara) a Oliver Lipenský (bicí). Jako bonus track se Katarzia rozhodla na poslední chvíli přidat i remix skladby V noci od Aid Kida.
Deska obsahuje i skladbu Fairies, vůbec první song Katarzie zpívaný anglicky, který napsala na podzim v Berlíně. Písnička Hoří i voda vznikla jako poslední až letos v lednu a obsahuje motiv z knihy Obraz Doriana Graye. Píseň Blues o dešti s textem Václava Hraběte vychází z Katarziina staršího plánu udělat kytarové písničky z básní různých českých a slovenských básníků.
Album Celibát obsahuje 11 skladeb a vychází 17. dubna 2020 u labelu Slnko Records. Na závěrečném mixu se společně s Pastirčákem podílel také Tomáš Havlen, mastering měl na starosti Gaex. Turné i křest alba, původně naplánované na duben a květen, se uskuteční na podzim.