Nauzea Orchestra toho během deseti let stihla poměrně hodně – čtyři alba, razantní změnu stylu a také pozvolný přesun téměř všech členů do hlavního města. S rodným Desire City nejsou spojeni tak krátkou pupeční šňůrou jako Houpací koně, ale jakási severská vykořeněnost je v jejich hudbě přítomna neustále, podobně jako krutost a odstup, které k někdejším Sudetům neodmyslitelně patří. „Spíš než v klubu s obrovskejma zrcadlama, diskokoulí a fosforeskujícím poníkem nás vidím v nějakým zahuleným Kaurismäkiho pajzlu nebo polorozpadlý stodole,“ říká v rozhovoru pro Full Moon frontman Ondřej Švandrlík. Nauzea Orchestra přichází po třech letech s novým albem Štěstí, které úspěšně rozvíjí žánrovou proměnu. Hlučná dekáda je šťastně završena.
Někdejší euforický elektro clash Nauzea Orchestra na Dobru zhrubl do postpunkové, chvílemi až industriální podoby s nečekaným country kořením, aniž by skupina zanevřela na nezbytný dramatický akcent a novovlnnou nadsázku. Štěstí tento proces v mnoha ohledech rozvíjí a dotahuje do dříve těžko odhadnutelných kontur. Úvodní epická Nemyslím překvapuje gradujícími postmetalovými momenty, několik dalších písní naopak zase prosvětluje popová zkratka. Štěstí opět baví kombinací tří různých jazyků, pro Nauzea Orchestra snad už typickou, tentokrát však převládá rodná čeština. Štěstí vznikalo ve studiu Jámor za dohledu Ondřeje Ježka, objevují se na něm pro skupinu netypické nástroje jako violoncello nebo trombón a také zpěvačka La Petite Sonja (Kill the Dandies!).
Album Štěstí od Nauzea Orchestra vychází ve čtvrtek 5. října v kooperaci vydavatelství Červený kůň, Drug Me Records a projektu Full Moon Forum. Skupina novinku pokřtí v průběhu října na třech koncertech v Ústí nad Labem, Praze a Brně.